Generelle betingelser
Gjelder for samtlige bestillinger som inkluderer konferanse/møterom og hotellrom
Planleggingsskjema
• Ett planleggingsskjema vil bli sendt ut i god tid før arrangementet og det er viktig at dette fylles ut og returneres innen gitt frist. Her vil dere kunne fylle ut viktig informasjon som betalingsinformasjon og allergier
Tilgang til konferanse/møterom
• Dere vil få tilgang til lokalet dere har bestilt i den perioden du har bekreftet i planleggingsskjemaet. Ønsker dere tilgang tidligere må dette avtales på forhånd, da vi ikke kan garantere at lokalet er ledig dersom dere dukker opp tidligere enn avtalt
• Dersom du ønsker å forlenge oppholdet eller bestille ytterligere ett lokale, må dette avtales skriftlig da vi kan være fullbooket
• Når du ankommer hotellet, må du sjekke inn i resepsjonen, der du vil få nøkkel til lokalet og en dagsoversikt over hva som skal skje i løpet av dagen
Måltider
• Når dere fyller ut planleggingsskjemaet vil dere bekrefte tider for all servering, dersom dere ønsker å endre på disse tidene, må dette avtales på forhånd
• Dersom dere ønsker å legge til servering nærmere arrangementsdatoen, så kan vi ikke garantere at alt på menyen vil være tilgjengelig
• Viktig at alle allergier fylles ut i planleggingsskjemaet, så vi kan planlegge menyen deretter
• Det er ikke lov å ha med egen mat og drikke i våre lokaler, og vi vil kunne sende ett gebyr i etterkant av arrangementet dersom vi ser at dere har medbrakt mat og drikke
• Velger dere dagens lunsj, vil det bli servert lunsjbuffet i restauranten dersom vi har flere enn 20 lunsjgjester. Er det færre enn 20 gjester som har bestilt lunsj, vil det bli servert koldtallerkener oppe på konferanseavdelingen
Innsjekk og utsjekk
• Innsjekk starter kl. 15 og utsjekk er kl. 11
• Andre tider må avtales skriftlig med hotellet på forhånd
• Ved behov kan våre gjester oppbevare bagasjen i vårt bagasjerom før innsjekk eller etter utsjekk
Navneliste
• Hotellet må motta en navneliste med romfordeling senest 7 dager før ankomst
Avbestillings og endringsvilkår
• Vi har forståelse for at endringer kan forekomme, se bekreftelsesdokumentet for endelige avbestillingsregler
• Alle avbestillinger må skje skriftlig
• Dersom avbestillingen er gjort etter avbestillingsfristen, vil hotellet belaste dere for ett avbestillingsgebyr
• Det gis ingen kompensasjon for gruppedeltagere som ikke deltar på måltider som har blitt bestilt på deres vegne
Betaling
• Hotellet forbeholder seg retten til å kreve depositum tilsvarende de bestilte tjenesters kostnad som garanti for bestillingen(e) og betaling
• Arrangøren er ansvarlig for full betaling av alle kostnader som oppstår i forbindelse med avtalen. Dette gjelder også kostnader som skulle vært betalt av den enkelte deltager i gruppen
• Alle innbetalinger må gjøres i norske kroner (NOK)
• Vi tilbyr fire ulike betalingsmåter
o Proformafaktura – betal på forhånd via bank
o Betalingslink – betale med kort online
o Betale ved innsjekk – gjelder kun for lave beløp, må avtales på forhånd
o Faktura i etterkant – kun for norske firmaer med norsk organisasjonsnummer. Vi kredittsjekker alle firmaer vi skal sende faktura til
Parkering
• Hotellet tilbyr ett begrenset antall parkeringsplasser innendørs og utendørs. Parkeringen driftes av en ekstern partner, så det er ikke mulig å forhåndsbestille plass
• Parkeringen betales enten på parkeringsautomaten, eller via appen
• All parkering skjer på eget ansvar
Ansvarlig for skade
• Arrangøren er ansvarlig for skade som er uforsvarlig gjort av deltakerne på hotellet
• Arrangøren er ansvarlig for utstyr som forsvinner under konferansen
• Hotellet er ikke ansvarlig for skade eller tap av verdisaker som ikke er oppbevart i hotellets safe mot kvittering
Ansvarsbegrensning/force majeure
• Streik, lockout, brann ikke leveranser eller andre omstendigheter som er utenfor hotellets kontroll, gir hotellet retten til å annullere kontakten uten varsel og erstatningsansvar
• Anker Hotels ansvar i forhold til den signerte kontrakten er begrenset til norske lover og regler